تفاوت غذای سگ بالغ و توله
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

شما هم فکر میکنید تفاوتی ندارند؟ شاید بسیاری از کسانی که به تازگی یک سگ را به سرپرستی گرفته اند نمیدانند که تفاوت غذای سگ بالغ و توله چیست. همیشه باید به یاد داشته باشیم که تهیه غذای مورد نیاز برای سگ ها یعنی رقم زدن وضعیت سلامت آنها! بدین ترتیب باید توجه داشت که غذای مناسبی را برای هر پت خود خریداری میکنید. شما به عنوان سرپرست باید بفهمید که غذای آن‌ها چه تفاوت‌هایی دارد و چه نیازهایی دارند.

توله‌ها به پروتئین، چربی و مواد مغذی بیشتر نیاز دارند، همچنین غذای آن‌ها باید دارای کالری بیشتری باشد به دلیل فعالیت بالاتر. از طرف دیگر، سگ‌های بالغ نیاز به کمتر پروتئین و چربی دارند و غذای آن‌ها باید کمتر کالری داشته باشد تا از اضافه وزن جلوگیری کند.  در طی این مقاله قرار است به مسائل مهم حول محور تفاوت نیاز بدنی سگ بالغ و توله صحبت کنیم.

 

 

| پیشنهاد ویژه: خریدانواعغذایسگبابهترینقیمتازدیجیپتمارکت

تفاوت اصلی غذای سگ بالغ و توله سگ

خوب است که اختلافات بین رژیم غذای سگ بالغ و توله سگ را بدانید و نیازهای غذایی هر یک را درنظر بگیرید. توله‌ها و سگ‌های بالغ برای برآورد نیازهای خود از نظر ویتامین‌ها و مواد مغذی، با یکدیگر متفاوت هستند. زیرا سوخت و ساز بدن توله ها بسیار بیشتر از سگ ها بالغ است. در دوران رشد، توله سگ‌ها به پروتئین، چربی، کلسیم و فسفر بیشتری نیاز دارند.

اما، سگ‌های بالغ باید تغذیه‌ای را دریافت کنند که نیازهایشان را برطرف کند ولی کالری کمتری همراه خود داشته باشد. شاید نیاز به کلسیم در سگ های بالغ به شدت و ضرورت توله ها نباشد. همچنین، با توجه به کم‌فعالیت بیشتر و تمایل به جلوگیری از اضافه‌وزن، مصرف پروتئین و چربی نیز در سگ‌های بالغ کاهش می‌یابد. بنابراین، تمایز بین غذای تخصصی سگ بالغ و توله سگ بسیار مهم است و هر یک باید متناسب با سن و وضعیت آن‌ها تامین غذای مناسبی را برای خود داشته باشند.

 

رژیم غذایی مناسب توله سگ ها

تغذیه صحیح برای توله ها نقش بسیار حیاتی در حفظ سلامت و طول عمر آنها در دوران بزرگسالی دارد. توله سگ‌ها حدودا 20 برابر بیشتر از سگ های بالغ است. بنابراین، ضروری است که آنها با یک رژیم غذایی ویژه که به اندازه رشدشان تنظیم شده است، تغذیه شوند. می‌توانید با مشاوره از دامپزشک یا مربی تخصصی سگ، یک رژیم غذایی مناسب برای پت دلبند خود تنظیم کنید. تغذیه مناسب توله سگ‌ها باعث می‌شود که در دوران بزرگسالی سگ قوی و سالمی باشند و در مقابل بیماری‌ها مقاوم‌تر باشند. بهترین غذا برای رشد توله سگ‌ها باید حاوی پروتئین، چربی مفید، مواد معدنی، ویتامین‌ها و کلسیم باشد تا آنها بتوانند دوره حساس رشد خود را بهترین شکل ممکن طی کنند و به یک سگ بالغ قوی و سالم تبدیل شوند.

 

رژیم غذایی مناسب سگ بالغ

سگ‌های بالغ برای هر کیلوگرم وزن شان حدود 11 گرم غذا نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر سگ شما وزن 20 کیلوگرم دارد، به‌طور معمول باید 220 گرم غذا مصرف کند. این مقدار غذا را بهتر است به دو وعده غذایی تقسیم کنید. اما در خرید غذا برای سگ‌ها، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید تا بهترین وعده‌های غذایی براساس سن، نژاد، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی سگ انتخاب شود.

 

نکات مهم در تغذیه سگ‌ها:

  • در دوران تولدگی سگ‌ها، یعنی از 6 ماهگی به بعد، مهم است یک رژیم تغذیه‌ای مناسب را برای آن‌ها در نظر بگیرید.
  • تغییرات در رژیم غذایی سگ‌ها باید به تدریج اعمال شود و غذاهای جدید باید به آرامی و به مرور زمان با غذاهای روزانه آنها مخلوط شود.
  • با تغییرات در وزن سگ، حجم غذای مصرفی باید نیز تنظیم شود.
  • افزودن کمی غذای خانگی به رژیم غذایی معمولی سگ تا زمانیکه سگ به آن عادت کند و توسط دامپزشک تایید شود مشکلی ندارد.
  • مصرف بیش از حد پروتئین حاصل از گوشت برای سگ‌ها ممکن است باعث کمبود مواد غذایی دیگر در بدن آنها شود.
  • از تکه‌های کوچک گوشت به عنوان پاداش در زمان آموزش سگ استفاده کنید.
  • دمای غذای سگ باید مانند دمای اتاق منزل باشد.
  • برای دلپذیری غذای خشک سگ، می‌توانید با اضافه کردن کمی آب گرم آن را گرم کنید و هنگام گرم کردن غذای داخل یخچال، دمای آن معادل دمای اتاق باشد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: